søndag den 3. februar 2013

Ronjas pilgrimsbilleder


Jeg har virkelig svært ved at tage nærbilleder af folk. Måske fordi jeg selv finder det utrolig intimiderende, at få stukket et kamera op i ansigtet. Bo har det på samme måde, så de billeder vi tager, er alt andet end portræt og nærbilleder. Og det er fuldstændig tåbeligt, for rigtig mange mennesker elsker at blive fotograferet og opfordrer os ofte til det ved at råbe: foto, foto.
  Men selv ikke når folk stiller sig op og stirrer stift ind i kameraet lykkes det os at få et godt nærbillede af dem. Derfor har jeg fundet et par af Ronjas billeder frem fra sidst vi var her, af nogle af pilgrimmene - billeder som jeg ville ønske jeg selv havde taget.

 
Den grå dame.

Jeg kan næsten høre Ronjas stemme når jeg fotograferer.
Hvis jeg foreksempel vil tage et billede som det ovenfor:
det er ikke kvinden, du skal fokucere på mor, det er muren bag.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar